Live Blog Berita & Informasi Terkini
 

Sunday, June 21, 2015

PPAS Tanjong Karang perlu perhatian

Tingkat satu yang dipenuhi sampah dan perabot lama.
TANJONG KARANG, 18 JUN - Bangunan Wisma Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor (PPAS) Tanjong Karang, di sini yang didakwa kotor dan tiada penyelenggaraan perlu diberi perhatian pihak berwajib.

Lebih menyedihkan, bangunan tiga tingkat yang menempatkan satu-satunya Perpustakaan PPAS cawangan Tanjong Karang itu agak suram sehinggakan ramai tidak menyedari kewujudan perpustakaan itu di tingkat dua.

Ada yang menganggap perpustakaan itu sudah ditutup berikutan banyak lot kedai di tingkat satu dan bawah kosong dipenuhi sampah dan bekas perabot rosak yang berselerak milik penyewa.

Tinjauan Sinar Harian di kawasan terbabit mendapati, perpustakaan awam masih dibuka seperti biasa sejak 1983, bagaimanapun keadaan bangunan yang seperti diabaikan menyebabkan ramai tidak tahu.

Lebih-lebih lagi bangunan yang sebelum ini menjadi mercu tanda Pekan Tanjong Karang itu dipenuhi lot kedai kain, pakaian, kosmetik bagaimanapun berpindah ke tempat lain dan hanya tinggal itu sahaja.


Kecewa perpustakaan tiada sambutan

Seorang guru agama, Azimah Mohd Yasir, 42, yang sering mengunjungi perpustakaan itu cukup kecewa dengan keadaan kemudahan awam yang terpinggir selain kawasan sekeliling yang tidak memuaskan.

“Saya sering ke perpustakaan ini untuk pinjam buku dan adakan aktiviti bersama pihak perpustakaan. Kiranya datang sini dalam tiga hingga empat kali seminggu.

“Memang kecewa bila tengok keadaan perpustakaan yang perlukan banyak penyelenggaraan, malah ramai tak tahu perpustakaan ini masih dibuka sebab banyak lot kedai tutup," luahnya.

Menurutnya, terdapat banyak sampah di tingkat dua bangunan tersebut selain perabot bersepah di tingkat satu seperti tiada orang bersihkan selepas penyewa berpindah tempat lain.

Katanya, sebab itu mungkin ramai berpendapat perpustakaan tutup dan terpaksa cari buku ke perpustakaan yang ada di Kuala Selangor atau Shah Alam.

Sementara itu, Faridah Abd Rahim, 56, berkata, dia berharap pihak berwajib dapat meninjau keadaan bangunan Wisma PPAS yang perlu diberi perhatian sewajarnya.

“Kalau boleh, baik pulih siling yang rosak, selenggara penghawa dingin sebab orang nak datang baca pun tak selesa sebab panas. Buku yang ada kena tambah dan laluan nak masuk pun kena bersihkan.

“Kalau kotor bersepah, orang nak datang pun takut sebab macam bangunan tinggal. Memang tingkat dua tak bersepah seperti tingkat satu dan bawah, tapi kena jaga semua itu,” luahnya.


Masih tunggu peruntukan

Sementara itu, Sinar Harian cuba mendapatkan pengesahan daripada pihak PPAS Cawangan Tanjong Karang berhubung aduan dan rungutan penduduk setempat yang tidak selesa dengan keadaan bangunan berkenaan.

Sumber berkata, pihak perpustakaan masih menunggu peruntukan yang dimohon kepada kerajaan negeri untuk kerja baik pulih dan pengubahsuaian bangunan di Wisma PPAS itu.

Bagaimanapun katanya, pihaknya masih menunggu jawapan memandangkan sehingga kini masih tiada perkembangan positif.
Sumber : http://www.sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/ppas-tanjong-karang-perlu-perhatian-1.402157

3 comments:

UMNO PARTI PENJARA said...


...

---------------------------------------------
Anak Muda Johor Terguris - Inilah UMNO!!!
---------------------------------------------
Muhyiddin Baik. Tiada Skandal - Ahli2 UMNO Johor Tiada OTAK Ke?


Sumber Berita

>> Klik Di Sini <<



------------------------------------------------------------------
Singkir Muhyiddin - Perjuangan Puteri UMNO Johor Makin BUSUK!!
------------------------------------------------------------------
Sumber Berita

>> Klik Di Sini <<



-------------------------------------------------------
PRK Putrajaya - Muhyiddin Tanding Calon PARTI BARU!
-------------------------------------------------------
Tengku Adnan Tengku Mansor dijangkakan akan mengosongkan kerusinya untuk memberi laluan kpd Muhyiddin...

Najib sepatutnya memberi peluang kpd Muhyiddin menjadi PM satu penggal bukannya menendang semudah itu pemimpin yg baik dan berkata benar itu...


Ini saja caranya utk memastikan ahli2 UMNO seluruh negara menukar pemimpin no.1 mereka..

Muhyiddin mempunyai pengaruh dan kreadibiti yg jauh lbh kuat berbanding Najib..

Perjuangan UMNO Johor terbukti busuk apabila memilih kotor berbanding yg lebih baik


Sumber Berita

>> Klik Di Sini <<



------------------------------------------------------------------
TERGEMPAR - Muhyiddin Akn Hantar 200 Surat Ke UMNO Bahagian!!!
------------------------------------------------------------------
Sumber Berita

>> https://youtu.be/4WTwQkcCrxY<<
>> https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iN6yMOHl-9I <<
>> https://youtu.be/zEJma8Ld5fM<<

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL