Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast Hapuskan Kekejaman Hapuskan Kekejaman Hapuskan Kekejaman
Live Blog Berita & Informasi Terkini
 

Wednesday, March 18, 2015

Kuala Selangor - Polis cari saksi bantu kes maut

Motosikal yang ditunggang Mohamad Norman Hanif bersama rakannya di KM28 Jalan Kuala Selangor-Kuala Lumpur di Ijok.
KUALA SELANGOR – Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Selangor meminta kerjasama orang awam membantu siasatan dua kes kemalangan berasingan di daerah ini. Kemalangan pertama membabitkan dua rakan sekerja yang dalam perjalanan pulang ke Ijok yang terlibat dalam kemalangan di KM28 Jalan Kuala Selangor-Kuala Lumpur.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam pada 12 Mac itu, mangsa yang juga penunggang motosikal, Mohamad Norman Hanif Mohd Juman, 18, bersama rakannya yang juga pembonceng dikenali Mohd Amirul.

Kedua-dua mangsa yang menunggang motosikal jenis Yamaha LC dikatakan tidak sempat mengelak dan melanggar sisi kanan sebuah lori yang ketika itu sedang membuat pusingan U.

Akibat pelanggaran itu, Mohamad Norman Hanif meninggal dunia di tempat kejadian setelah cedera parah di kepala manakala rakannya dikejarkan ke Hospital Sungai Buloh.

Mayat Mohamad Syafizal disedari orang ramai di Jalan Blok O Sawah Sempadan.
Sementara kes kedua membabitkan seorang penunggang motosikal yang maut selepas dikatakan terbabas dan terjatuh ke dalam parit di Jalan Blok O Sawah Sempadan pada 13 Mac lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi, mangsa, Mohamad Syafizal Musa, 38, yang juga seorang kerani awam sekolah itu dipercayai menunggang motosikal seorang diri dalam perjalanan mahu ke tempat kerja di Sungai Burong.

Bagaimanapun sebaik sahaja tiba di tempat kejadian, mangsa dikatakan hilang kawalan dan terbabas masuk ke dalam parit di sebelah kiri jalan menghala ke Tanjong Karang.

Kejadian itu hanya disedari orang ramai kira-kira jam 3 petang dan mayat mangsa dibawa ke Hospital Tanjong Karang untuk dibedah siasat.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Selangor, Superintenden Muhd Taib Ahmad mengesahkan pihaknya menerima laporan berhubung dua kejadian terbabit.

“Kes masih disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan dikendalikan Pegawai Penyiasat Trafik IPD Kuala Selangor, Inspektor Mohamad Elme Othman. Kerjasama orang ramai yang menyaksikan kejadian amat penting dan diminta tampil ke balai polis berhampiran,” katanya.
Sumber : http://www.sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/polis-cari-saksi-bantu-kes-maut-1.370022

No comments: