Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast Hapuskan Kekejaman Hapuskan Kekejaman Hapuskan Kekejaman
Live Blog Berita & Informasi Terkini
 

Sunday, September 14, 2014

UPSR - Batal hasrat bercuti

Puchong, 14 Sept : "Sepatutnya, cuti sekolah seminggu bermula hari ini (semalam), ayah dan ibu bercadang untuk membawa kami lapan beradik bercuti sambil memancing di Perak sebelum pulang ke kampung nenek di Klang, tetapi segala-galanya musnah "Semua gara-gara kertas soalan peperiksaan dua mata pelajaran bocor membuatkan saya terpaksa memanfaatkan cuti sekolah untuk mengulang kaji pelajaran bagi menduduki semula kertas soalan Sains dan Bahasa Inggeris pada 30 September ini."

Begitu kata calon peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR), Sekolah Kebangsaan (SK) Seksyen 1 Bandar Kinrara, Nurzulaikha Azlan yang kecewa apabila hasratnya bercuti bersama keluarga terbantut pada musim cuti persekolahan kali ini. 

Anak ketiga daripada lapan beradik itu berkata, kekecewaannya berganda apabila kertas soalan Bahasa Inggeris yang sudah siap dijawab pada hari peperiksaan Khamis lalu juga disahkan batal dan perlu diduduki semula 30 September ini bersama-sama subjek Sains yang awal dikesan bocor. 

"Saya langsung tidak tahu mengenai kertas soalan yang bocor dan gembira kerana soalan UPSR kali ini lebih senang berbanding soalan percubaan kedua yang diambil sebelum ini.


"Tapi bila berlaku kejadian seperti ini, saya rasa tidak bersemangat untuk mengulang kaji kerana sepatutnya pada masa ini saya bercuti setelah penat membuat latihan," katanya kepada Harian Metro ketika ditemui di rumah keluarganya di Bandar Kinrara, semalam. - myMetro

No comments: