Click for Kuala Lumpur, Malaysia Forecast Hapuskan Kekejaman Hapuskan Kekejaman Hapuskan Kekejaman
Live Blog Berita & Informasi Terkini
 

Monday, July 21, 2008

RAJA PETRA AKAN DIDAKWA ATAS TUDUHAN JENAYAH FITNAH

Raja blog yang tersohor dengan segala perlakuan penyebaran fitnah dan cerita palsu melalui laman maya (website), Raja Petra Kamaruddin akan didakwa dibawah jenayah fitnah dan telah diberikan arahan untuk menyerahkan diri di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPKKL), esok pada jam 10 pagi.

Menurut isteri beliau, Marina Lee Abdullah, Raja Petra telah menerima waran tangkap melalui peguam mereka pagi ini dan pengesahan berkenaan waran tersebut telah dibuat dan ianya benar sepertimana yang ternyata dalam waran tersebut.

Raja Petra akan didakwa di bawah jenayah fitnah yang mana dalam akuan sumpahnya sebelum ini, Raja Petra menuduh Rosmah Mansor, isteri kepada Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak antara individu yang berada di tempat kejadian ketika Altantuya dibunuh pada 19 Oktober 2006.

Raja Petra yang juga berkata, beliau mendapat maklumat yang boleh dipercayai bahawa antara kira-kira jam 10 malam 19 Oktober 2006 dan awal pagi berikutnya, malam mangsa dibunuh, terdapat tiga orang lagi di tempat kejadian.

Beliau menamakan dua individu lagi itu sebagai seorang kolonel, yang menurutnya seorang pakar bom ‘C4′ dan isterinya yang dikatakan pengawal peribadi Rosmah.

Beliau juga mendakwa dalam akuannya itu bahawa beliau turut mendapat maklumat bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menyedari mengenai dakwaan pembabitan isteri Najib.

Raja Petra mendakwa lagi, Abdullah menerima satu laporan bertulis daripada pihak perisikan tentera, yang mengesahkan pendedahan beliau itu.

Laporan tersebut, dakwa Raja Petra, kemudiannya diserahkan kepada menantu Perdana Menteri, Khairy Jamaluddin untuk disimpan dengan selamat.

Selain Abdullah dan Khairy, dakwa Raja Petra, “seorang Sultan juga telah dimaklumkan mengenai perkara tersebut dan menyedari tentang tuduhan berkenaan.”

No comments: