Live Blog Berita & Informasi Terkini
 

Sunday, June 21, 2015

Transformasi balai raya ke gimnasium di Sawah Sempadan

Mohd Shamsudin mencuba salah satu peralatan yang disediakan di Gimnasium Rakyat Kuala Selangor di Blok AGH Sawah Sempadan.
SAWAH SEMPADAN, 19 JUN – Gimnasium Rakyat Kuala Selangor yang dibuka di Blok AGH, di sini menjadi satu-satunya kemudahan senaman percuma untuk orang kampung di dalam Parlimen Tanjong Karang.

Adun Sungai Burong, Datuk Mohd Shamsudin Lias menjelaskan, kemudahan riadah di tengah sawah itu mampu memanfaatkan bangunan lama yang sudah tidak digunakan lagi.

Menurutnya, pihaknya menyokong penuh usaha Kelab Gimnasium Rakyat 1Malaysia dan Majlis Belia Daerah Kuala Selangor yang mahu mewujudkan satu gim untuk rakyat di kawasan ini.

“Lebih menarik bila diwujudkan dalam Dun Sungai Burong dan memanfaatkan bangunan balai raya lama yang tidak digunakan lagi. Lagipun inilah kemudahan yang dinanti penduduk terutamanya golongan muda.

“Saya galakkan orang kampung supaya dapat keluar peluh melalui aktiviti senaman sihat dengan pelbagai kemudahan peralatan yang disediakan cukup lengkap,” katanya.

Bekas Ketua Pembangkang Selangor itu berkata, pihaknya mahu gim rakyat itu menjadi tumpuan anak muda bukan saja dengan aktiviti riadah tapi pelbagai program sihat lain.

“Kita kena manfaatkan kemudahan gim yang ada seiring kempen yang sering saya jalankan iaitu amalan cara hidup sihat dan galakan keluar peluh kepada penduduk setempat.

“Sebab saya lihat golongan berusia 40-an sudah dikesan hidap sakit jantung dan kencing manis. Sepatutnya mereka kena jaga kesihatan dan amal gaya hidup sihat," katanya.

Menurutnya, bayaran yuran tahunan gim rakyat ini pun cukup murah iaitu RM20 sahaja dan sesiapa yang mahu masuk hanya dikenakan bayaran RM3, tidak semahal seperti gim lain yang ada di pekan.

Sementara itu, Pengerusi Majlis Belia Daerah Kuala Selangor, Maruwan Ahmad menjelaskan, pemilihan lokasi gim rakyat itu berdasarkan jumlah pengguna yang ramai dari kawasan kampung.

“Sebelum ini kita sudah ada gim di kawasan pekan dan bila tengok lebih 60 peratus pengguna gim rakyat ini datangnya dari kampung seperti Sawah Sempadan, jadi pemilihan dibuat di kampung berhampiran.

“Jadi, kita beri kemudahan lebih dekat dengan mereka, malah penggunaan balai raya lama ini pun dapat persetujuan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP),” katanya.
Sumber : http://www.sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/transformasi-balai-raya-ke-gimnasium-1.402585

2 comments:

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL