Live Blog Berita & Informasi Terkini
 

Wednesday, June 10, 2015

Ini bangkai lembu siapa.???

  • Bangkai lembu tersadai tepi jalan akibat kemalangan yang dilaporkan berlaku di Bukit Rotan.
KUALA SELANGOR | 6 JUN – Kemalangan membabitkan pelanggaran lembu yang berkeliaran di Bukit Rotan, di sini masih berulang sehingga mengundang masalah kepada penduduk setempat.

Lembu ternakan yang lepas bebas sepanjang laluan dari Kuala Selangor menghala ke Ijok tanpa mengira siang dan malam umpama perangkap maut pengguna jalan raya.

Penduduk, Abdul Basar Sulaiman, 38, berkata, isu lembu yang dibiarkan lepas tanpa pengawasan sudah banyak kali dibangkitkan dalam media, bagaimanapun masih tiada penyelesaian.

“Meskipun ada kemalangan membabitkan pelanggaran lembu sekali pun, masalah haiwan berkeliaran masih berlarutan sehingga mengganggu tumpuan pengguna pada waktu malam.

“Lagipun jalan nak ke laluan lebuh raya gelap dan kenderaan yang lalu lalang tak nampak kalau ada lembu yang melintas atau tidur atas jalan pada waktu malam,” katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, kes kemalangan sering berlaku di laluan ini lebih-lebih lagi jalan utama dari susur keluar Lebuhraya Kuala Lumpur-Kuala Selangor (Latar) padat ketika musim cuti sekolah atau hujung minggu.

“Pemilik lembu perlu sedar hal ini penting demi keselamatan pengguna jalan raya…janganlah mereka lepas tangan kalau biarkan lembu tanpa pengawasan sebab boleh mengorbankan nyawa orang.

“Saya mohon kepada pihak berwajib supaya dapat pantau perkara ini sebab dulu ada operasi tangkap lembu berkeliaran…kalau boleh teruskan operasi itu bagi menyedarkan pemilik ternakan,” katanya.
Sumber : http://www.sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/lembu-berkeliaran-ganggu-pengguna-jalan-1.398286

1 comment:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI