Live Blog Berita & Informasi Terkini
 

Saturday, April 21, 2012

Mahasiswa Jangan Jadi Kuda Tunggangan Pembangkang

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar berkata pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) perlu mengelak daripada menjadi kuda tunggangan pembangkang dalam isu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Ini kerana katanya, kerana janji pemansuhan pinjaman PTPTN oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim hanya sekadar umpan kepada pelajar bagi melaksanakan agenda mereka termasuk mengadakan demonstrasi jalanan.

Pembangkang kini beralih kepada penuntut IPT kerana sudah tiada pihak lain yang boleh diperalat. Kalau dulu semasa pilihan raya umum 2008, pembangkang menggunakan Hindraf, kini masyarakat India sudah kurang memberi sokongan, katanya.

Noh yang juga Timbalan Pengerusi Barisan Nasional Selangor berkata demikian pada sesi soal jawab bersama pelajar Universiti Teknologi Mara di sini, pada program Pemimpin Turun Kampus Bersama Anak-anak Selangor malam Rabu.

Beliau juga berkata pelajar tidak perlu melalak dan berkhemah di Dataran Merdeka untuk menuntut pemansuhan PTPTN, sebaliknya belajar dengan tekun sehingga memperolehi kepujian kelas pertama sekali gus tidak perlu membayar balik pinjaman PTPTN mereka.

"Kalau melalak, berdemo di Dataran Merdeka macam mana nak dapat 'First Class Honours', kelas pun tak pergi sebab berdemo," katanya.

Tambahan pula kata Noh, tidak banyak negara yang memberikan pendidikan percuma dan satu daripadanya ialah Norway, namun rakyat negara itu terpaksa membayar cukai yang tinggi.

Jika Malaysia memberikan pendidikan tinggi percuma, ini akan meningkatkan beban kerajaan untuk menambahkan subsidi bahan api, makanan dan keperluan asas yang berjumlah RM30 bilion setahun.

Beliau juga berkata pakatan pembangkang juga perlu membuktikan mereka mengamalkan konsep negara berkebajikan dengan memulakan langkah memberi pendidikan percuma kepada pelajar di Universiti Selangor kerana Selangor adalah sebuah negeri yang maju dan terkaya di Malaysia.

Sumber - nohomar

Isu Jalan di Pasir Penambang-Mereka Boleh Gunakan Jalan LKIM

Tindakan pemaju yang cuba merobohkan sebahagian daripada tokong di Pasir Penambang menarik perhatian Datuk Seri Noh Omar. Beliau akhirnya berjanji akan berunding dengan pemaju supaya menggunakan jalan milik LKIM tanpa perlu merobohkan tokong yang sudah 40 tahun berada disitu.

Blogger Pakatan Jangan Jadi Pembohong - Zahid Hamidi

KUALA LUMPUR, 21 Apr - Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengecam tindakan blogger pembangkang yang memutarbelitkan fakta mengenai isu perolehan kereta perisai pacuan empat roda dan kereta perisai pertahanan buatan Malaysia, AV8 oleh Angkatan Tentera Malaysia (ATM).
"Saya mahu mengingatkan blogger pembangkang terutamanya, tolong letakkan agenda keselamatan negara melebihi kepentingan agenda politik sempit anda," katanya.

Beliau mengulas mengenai salah laporan dan fakta beberapa blog pembangkang dalam isu pembelian kereta perisai pacuan empat roda dengan kereta perisai pertahanan buatan Malaysia, AV8.

Zahid Hamidi berkata kerajaan cukup teliti dalam menjalankan kajian terhadap pacuan empat roda (6x6) bagi kegunaan ATM untuk tugasan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNIFIL) di Lubnan. Begitu juga dengan rancangan pembangunan kereta perisai AV8 dengan 12 varian bernilai RM8 bilion adalah keluaran Malaysia adalah untuk jangka masa panjang.

Beliau berkata mustahil untuk menunggu sehingga terlaksananya projek pembangunan AV8 yang memakan masa 15 tahun sedangkan keperluan ATM untuk tugasan di Lubnan amat penting bagi UNIFIL.

“Pasukan kita di Lubnan sangat memerlukan kereta perisai 6x6 ekoran kereta perisai sedia ada iaitu jenis Condor yang digunakan sejak 1980 tidak lagi sesuai.

Sumber - klpos

X'KLUSIF !! DATO NOH D UGUT BUNUH !! LANUN SAMPAH & LANUN PASIR ISTIHAR PERANG ?!!

Sejak kebelakangan ni, aku banyak memerhatikan tindakan-tindakan yang dilakukan oleh Pakatan pembangkang terutamanya yang sedang bermaharajalela di Selangor.

Seperti yang kita semua tahu, Timbalan Ketua Perhubungan UMNO Selangor, Noh Omar antara yang paling lantang dalam membongkar kejahatan dan kezaliman Pakatan di Selangor.

Isu-isu yang Noh timbulkan membuatkan Pakatan di Selangor tercirit birit dan senggugut. Pakatan merasa mental dan tergugat dengan setiap pendedahan dari Noh Omar yang telah banyak membuka mata dan minda rakyat Selangor.

Pendedahan Noh Omar juga telah menjerut Pakatan dengan wayang tinggi production SELCAT.

SELCAT yang kononya mahu dipertontonkan Pakatan kepada rakyat sebagai contoh ketelusan, akauntabiliti dan pentadbiran baik akhirnya terdedah sebagai hanya sandiwara semasa demi untuk membersihkan pemimpin mereka yang tidak cekap, salahguna kuasa dan rasuah.

Banyak lagilah pendedahan Noh Omar mengenai rampasan tanah, penipuan akaun, lombong pasir, murtad, penderhakaan terhadap Sultan, dan macam-macam lagilah yang telah berjaya menjerut kepala tengkorak mereka.

Pakatan Selangor yang banyak bermain wayang kononnya... konon la mereka ni sangat-sangat berkeras ingin menjuarai demokrasi, hak asasi manusia dan pelopor kepada hak kebebasan bersuara sepatutnya menerima teguran dengan baik sesuai dengan apa yang mereka laung-laungkan selama ini.

Malangnya, mereka lebih berusaha untuk menjadi juara spin, fitnah dan provokasi. Mereka yang paling laju untuk berpropaganda dalam memutarbelit isu dari mengkaji dan menyiasat isu yang ditimbulkan.

 Jawapan yang dinantikan rakyat tidak juga diberikan, sebaliknya sibuk jaga spender orang lain.

Yang paling ketara mereka ni memang pakar, putarbelit bukan setakat menutup malu dan aib mereka tetapi juga untuk melancarkan aktiviti dan karier mereka menjadi penyamun tarbus dan dracula.

Kes skandal perlombongan haram pasir masih berleluasa hingga unjuran pendapatan yang dijangka, jauh dari pencapaian.

Tidak cukup dengan itu, operasi penangkapan SPRM terhdap Kastam yang membantu penyeludupan pasir, ianya petunjuk jelas berlaku ketirisan besar.

Pakatan mendakwa bahawa dibawah pentadbiran BN di Selangor pendapatan pasir sikit. Eh, betul la tu..

Tetapi kenapa Pakatan tak terangkan kepada rakyat adalah, BN tidak pentingkan perlombongan pasir sebagai pendapatan negeri dan ianya dilakukan atas tanah private.

BN juga tidak pernah BUNUH orang demi ketamakan hasil pasir dan BN juga tak ada la korek pasir ikut nafsu sampai membiarkan satu Pekan Kajang banjir kilat teruk hinggakan buaya pun lepas masuk Pekan Kajang tu.

Dek kerana kelantangan dan keberanian Noh Omar, nampaknya Pakatan Selangor simpan dendam. Ada cubaan untuk bunuh Noh Omar.

Bunuh ?? Maksud aku, karektor Noh Omar yang cuba dibunuh oleh Khalid And Co.. Habis diorang selak celah spender Noh Omar !!

Fitnah terhadap Noh Omar turut dipalitkan kepada keluarga, isteri dan anak-anak. Ingat lagi macam mana pembangkang sebar gambar Noh Omar sedang menari bersama isteri di majlis sambutan harijadinya.

Kononnya nak fitnah Noh bersama ntah mana-mana punya doll la tu bagi mengalih tumpuan kes Anwar dan Chinadoll.

Tapi, itu lah gaya pembangkang kat Malaysia ni. Tak kaji dan selidik terus buat fitnah. Macam mana nak jadi pembangkang, isteri Noh pun diorang boleh fitnah, jadi aku tak yakin diorang ni boleh jadi contoh Islamik yang patut dicontohi.

Fitnah jadi makanan harian mereka, dosa pahala pun diorang dah tak kenal.

Ok, berbalik kepada isu..

Baru-baru ini, usaha Noh untuk membina jeti dan rumah nelayan di atas tanah LKIM disabotaj dan PBT diarah oleh Pakatan untuk kacau projek tersebut. 70 orang Gangster dihantar untuk mengugut Cina-Cina nelayan supaya akur dengan kehendak mereka, jika tidak kuil mereka akan dirobohkan.

Propaganda dan fitnah terbaru ni pula memang tak boleh blah la, kononnya UMNO Tg Karanag jual tanah hakmilik kerajaan negeri dan tersebar di media mereka.

Persoalan aku nak bangkitkan sini, apa masalahnya kalau orang perseorangan atau NGO atau pun parti politik menjual atau membeli aset dalam urusan kegiatan atau pelaburan mereka?

Sakit celah mana pulak Pakatan ni ???

Sama seperti individu dan pertubuhan lain, UMNO Tg Karang mendapat tanah mengikut prosedur yang betul sepertimana yang lain. Apabila perlu, mereka membayar premium tanah.

Menurut Nasa Khan, AJK Lajnah Guaman PAS Pusat, sebahagian tanah kepunyaan UMNO Bahagian dan bukan kepunyaan kerajaan seperti yang didakwa dan dituduh akan dijual dan wang itu akan diguna untuk bina bangunan untuk UMNO Tg Karang.

Jadi, dimanakah proceeding yang telah dilanggar ??? Dimana kesalahan mengikut undang-undang ???

Di Kota Baru pun, Nik Aziz tidak ada beri halangan, malah memberi tanah untuk UMNO Kota Baru bina bangunan sebelum dilelong oleh Dato Zaid Ibrahim.

Apa yang aku nampak, ni cuma permainan politik kotor dan sempit puak Pakatan di Selangor. Maklum lah, diorang dah tak ada kerja dan tak ada isu memandangkan PRU-13 just around the corner.

Yang pelik pula terutama di Selangor, puak lebai kera PAS ni sibuk-sibuk memBODOHkan diri mereka demi melunaskan dendam Khalid Jamban, Teng Chiam Kim, Anwar Chinadoll, Ronnie Liu dan lain-lain pencacai Pakatan Selangor.

Bukankah lebih baik PAS berusaha membela nasib rakyat Selangor yang ditindas oleh rakan sepakatan mereka. Sekurang-kurangnya, PAS akan dilihat seperti juara antara Pakatan. Senang sikit nak kuburkan PKR dan DAP dan bolehlah PAS berpeluang ambil jawatan MB atau PM kalau nak takluk Putrajaya !

Maklum je la, PAS pun dah diketepikan rakan politik mereka dalam Pakatan Rakyat di Selangor dan Pulau Pinang. Di Selangor pun PAS cuma layak untuk jaga Adat dan Sukan je pun. Nak pegang portfolio Agama Islam pun tak layak der...!

Kalau benar-benar PAS nak perjuangkan Negara Berkebajikan, sila siasat apa yang jadi terhadap tanah rakyat dan GLC negeri di TKPM, YBK, Yayasan Selangor, padang PKNS, dan lain-lain lagi yang menunggu masa untuk muncul.

Tunjukkan yang PAS benar-benar membela rakyat dan perjuangkan Negara Berkebajikan memandangkan Negara Islam dah tak ada dalam perjuangan PAS.

Jangan sekadar jadi barua dan balaci melunaskan dendam rakan Pakatan yang nak membunuh Noh Omar !
Sumber : AAKJ