Live Blog Berita & Informasi Terkini
 

Friday, August 24, 2012

ADUN DAP SEKINCHAN KEHABISAN MODAL UNTUK MENUTUP KELEMAHAN SENDIRI

Sesuatu yang amat memalukan sebagai ADUN apabila apa yang diperkatakannya tidak mencerminkan beliau seorang yang cerdik. Malahan apa yang diperkatakan oleh ADUN Sekinchan ini seperti seorang yang sedang mabuk, sebagaimana beliau mabuk sewaktu beliau melanggar seorang mahasiswa Melayu UiTM di Shah Alam. Apakah nasib mahasiswa tersebut yang telah dilanggar oleh ADUN DAP Sekinchan sewaktu beliau dalam keadaan mabuk? Kenyataan beliau sewaktu mengetuai demonstrasi membantah kolam udang milik YB Datuk seri Noh b. Haji Omar betul-betul memang macam orang mabuk dan tidak mencerminkan sebagai wakil rakyat malahan apa yang diperkatakan amat cetek sekali pemikirannya.

Sebenarnya tanah tersebut telah diperolehi pada 8 Mac 1995, sebelum Noh menjadi Ahli Parlimen Tanjong Karang pada April 1995. Walaupun tanah udang tersebut diperolehi pada 8 Mac 1995,tetapi geran hakmilik sementara dikeluarkan pada 21 Februari 2001 dan didaftarkan pada 21 Oktober 2009.

Pada tahun 1996, tanah udang tersebut disewakan kepada Syarikat Seri FUMA Sdn. Bhd. Tetapi tergendala. Pada 05 Januari 2011, Syarikat Pristine Agrofood telah mengambil alih projek tersebut dari Seri FUMA Sdn. Bhd. dan membaharui perjanjian sewa tanah tersebut dengan nilai sewaan RM25,200.00 setahun selama 10 tahun. Syarikat Pristine Agrofood memasuki kaveat melalui surat akuan sumpah bertarikh 11 Januari 2011.

Jelas menunjukkan kolam udang yang telah beroperasi sejak 16 tahun dahulu sebelum Noh menjadi Menteri Pertanian sengaja dijadikan isu politik murahan DAP yang telah kehabisan modal dan mengajak pengikut-pengikut mereka untuk mengadakan demonstrasi jalanan untuk menutup isu kondominium Sekinchan dan penjualan Pangsapuri Damai yang mendapat bantahan rakyat Sekinchan. [BACA SELANJUTNYA..]

Sumber - naditgkarang

No comments: