Live Blog Berita & Informasi Terkini
 

Wednesday, March 21, 2012

Menjawab Isu Umno Tanjung karang Jual Tanah - Mohd Kifli (Aboy)

Inilah tanah yang saya nak bangunkan hotel dan komersial, tapi tak diluluskan oleh ahli majlis yang bernama Haji Misran, hasil penjualan tanah ini dah pun umno beli 2 buah rumah kedai serta sudah menikmati pulangan sewa dan fix deposit untuk faedah ahli-ahli umno sampailah bila-bila...tetapi saya yg membeli tanah ini telah mengalami kerugian selama 6 tahun berjumlah hampir rm500 ribu jika dikira faedahnya 8% setahun.

Tujuan saya beli tanah ni dahulu hanyalah untuk menbangun dan menggiatkan ekonomi di kampung kita ini dimana idea utk membangunkan tanah ini adalah dari Datuk Seri Hj Noh Omar bersama saya pada tahun 2005 dan pembeliannya dilaksanakan pada tahun 2007.

Di sinilah tercetusnya idea untuk membina hotel, tetapi pihak institusi kewangan sukar untuk membiayai jika semata-mata membina hotel kerana kadar pulangannya adalah berdasarkan kpd (occupancy rates) dan pulangan break even mengambil masa sekurang-kurangnya 15 tahun. Oleh itu seseorang harus menjadi pelabur utuk membangunkan ekonomi di kampung kita, (tetapi siapa yg berani melabur?) sebagai ahli perniagaan yang dah lama berkecimpung dalam bidang hartanah selama 17 tahun saya menyedari risiko yang akan saya hadapi tetapi, kalau melayu tak berani sampi bila melayu nak maju, saya nak buktikan bahawa anak melayu berani mati dan kerana itu saya mengambil keputusn utk membeli tanah ini.

Dengan membangunkan tanah ini akan mengujudkan peluang pekerjaan kepada kontraktor-kontraktor tempatan dalam bidang elektrikal, landskap, cat, pembersihan, maintenance, house keeping, banquet dan lain-lain. Manakala tingkat atas hotel akan dibuat konsep rooftop dimana peniaga boleh berniaga di atas selain daripada coffee house.

Rakan-rakan sekelian, saya bukannya dapat projek tetapi keluar modal pula semata-mata kerana bangsa agama dan negara, fikir-fikirkanlah dimanakah letaknya kecerdikan dan kurangnya pengetahuan Haji Misran ini yang mana akan menampakkan kelemahan diri sendiri yang tidak tahu bezakan antara politik, perniagaan dan keutamaan bangsa dan masyarakat di kampungnya sendiri, beliau gagal mengenepikan nafsu busuk hati dia itu kerana tewasnya dia kepada syaitan. Biarlah kampung kau tak maju janji dia puas hati dengan kepentingan politik dirinya dan bertindak tanpa ikut akal fikiran yang rasional..

Begitulah luahan hati sdr Mohd Kifli bin Abu Samah yg lebih dikenali sbg Aboy.

No comments: