Live Blog Berita & Informasi Terkini
 

Tuesday, September 30, 2008

Saya tak ada kuasa sekat sesiapa… - Malaysiakini

Bagi Datuk Mukhriz Mahathir buka ruang seluasnya kepada semua calon jumpa para perwakilan di seluruh negara... selesai masalah tentang isu sekat menyekat yang didakwa berlaku.

Diminta mengulas kenyataan Khairy Jamaluddin Khamis lalu bahawa beliau juga turut kena sekat,Mukhriz berkata, “ saya tidak dapat sahkan apa yang Khairy kata tetapi sudah tentu saya tak ada kuasa untuk sekat mana-mana pihak dan daya minta agar peluang (bertemu perwakilan) diberi kepada semua calon tak kira siapa.”

Mukhriz yang menawarkan diri untuk jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia menjawab soalan para waratwan dalam sidang akhbar selepas majlis berbuka puasa bersama media di Menara Kuala Lumpur Ahad malam.

Katanya beliau mengalakkan mana-mana pihak yang menganjur pertemuannya dengan para perwakilan agar memanggil sama calon-calon lain.

Mukhriz menjelaskan beliau sebelum ini mendakwa ada sekatan keatasnya berdasarkan pengalalam yang dilaluinya sendiri seperti di Johor, Terengganu,Pahang dan Sabah baru-baru ini.

“Ia berlaku pada saya bila ahli Pemuda yang sepatutnya hadir di majlis dimana saya ada menerima sms dan panggilan telefon tidak galakan mereka hadir dalam perjumpaan saya,”katanya.

Katanya, tindakan menyekat calon yang bertanding daripada berjumpa dengan perwakilan tidak sewajarnya berlaku.

Menurutnya semua perwakilan harus diberi peluang untuk menilai calon yang menawarkan diri nak bertanding apa jua jawatan.

Ahli Parlimen Jerlun itu menegaskan aduan harus dibuat kepada Majlis Tertinggi UMNO sekiranya tindakan menyekat jumpa perwakilan ini berterusan.

No comments: